Sunday 29 July 2012

SaLAm RAmadHAn...

Salam Ramadahan..
berjumpe kite lagi di bulan ramdhan 2012..alhamdullilah...lamanye cme x update blog ni...bkn xsempat...tapi mcm no idea nak update..hhehehe
tapi kali ni ingt nk sungguh update blog ni...
nk hmpir setahun jgk cme tinggalkan blog ni..da macam perkara cme lalui..sakit,sedih,,penat,,kecewa,,,hepy..sebagainye..tapi kali ni cme nk kongsikan tentang Ramadhan..

Alhamdulillah, nampaknya umat Islam mula berpuasa pada hari Sabtu, 21 Julai 2012 bersamaan 1 Ramadhan 1433 Hijrah setelah diumumkan sebentar tadi oleh Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja Malaysia

Pada hakikatnya puasa Ramadhan dapat melatih umat Islam berjihad melawan hawa nafsu, menyucikan diri dengan akhlak mulia serta menyuburkan semangat cintakan ibadah untuk mendekatkan diri kepada Allah s.w.t.
Ibadah puasa mempunyai keistemewaan yang tersendiri di samping ibadah yang lain. malah menjana keluhuran iman dan takwa kepada Allah untuk memperoleh pelbagai hikmak, keutamaan dan ganjaran yang besar di sisi Allah sebagaiman yang telah dijanjikanNya. kebahagian dan keberkatan hidup di dunia dan akhirat. Hanya kepada Allah kita pasrah segala amal soleh yang penuh ikhlas dan mengharapkan limpah hidayah serta maghfirah Amin.



No comments:

Post a Comment